InstagramFacebookYoutube
Tréning

Viete, kedy by ste nemali cvičiť?

11. júla 2022
Viete, kedy by ste nemali cvičiť?
Sú určite prípady, kedy by ste nemali vôbec cvičiť. Niekto sa toho bojí, ale nemusíte sa cítiť zle, ak vynecháte tréning z niektorého z dôvodov, ktoré si predostrieme v tomto stručnejšom článku.

1. KEĎ SA NECÍTITE DOBRE

Dokonca aj keď máte len bežnú nádchu, zabráňte pokušeniu cvičiť. Necvičte, keď ste chorí alebo sa necítite dobre. Váš imunitný systém je vtedy oslabený počas dlhšej choroby a cvičenie ju iba predĺži, prípadne zhorší. Navyše, nemáte toľko energie a koncentrácie, vďaka čomu môžete prísť k ujme na zdraví. Pri aeróbnom tréningu môžete aj odpadnúť.

Článok pokračuje pod reklamou


# pozri aj: Cvičenie a choroba – cvičiť či oddychovať

2. KEĎ STE VYČERPANÍ
Keď máte deň, že sa vám nechce ísť do posilňovne, vtedy do nej ísť môžete. Ak ide o lenivosť a pohodlnosť, treba ich prekonať. Ak sa však nechce ísť, pretože ste vyčerpaní, vtedy by ste si mali dať prestávku. Deň voľna od posilňovania vám urobí len dobre. Nemusíte sa z toho stresovať ani trestať za to, že ste tréning vynechali.

3. KEĎ MÁTE „OPICU“
Ak ste to v piatok večer prehnali s alkoholom a máte na sobotné dopoludnie naplánovaný tréning, nie je dobrá idea. Alkohol dehydratuje, takže pitie veľkého množstva vody pomôže. Nikdy však nemôžete s „opicou“ trénovať. Poriadne sa naraňajkujte, pite veľa vody a tréning môžete absolvovať večer.

4. KEĎ STE UTRPELI ZRANENIE
Dá sa povedať, že je to samozrejmé, ale mnoho fanatikov to dokáže ignorovať. Akékoľvek zranenie by malo zasiahnuť do vášho plánu a mali by ste od tréningu upustiť, kým sa nezotavíte. Nemá cenu poškodzovať svojmu telu ešte viac. Ak vás trápi menšie zranenie, nezabudnite možnosť nejakého „záložného“ tréningu konzultovať s doktorom.

Letný režim, pôvodne z 06.10.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist