InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Proteíny a ženy

Autorka: Lucka  /   04. júla 2015
Proteíny a ženy
Nedávno sa nás na našej stránke na Facebooku (pridať sa môžete TU) pýtala jedna návštevníčka na to, či by proteínové doplnky mali užívať aj ženy. Ja som sa tejto vďačnej témy zmocnila a pripravila pre vás článok, v ktorom nájdeme odpoveď na túto otázku.

Priemyslu zameranému na výrobu proteínových suplementov dlhé veky dominujú muži, ale v posledných rokoch je možno vidieť veľký nárast proteínov určených exkluzívne pre ženy. Či chcete schudnúť, nabrať svaly alebo jednoducho len zvýšiť príjem bielkovín, nie sú vhodné len tieto alternatívy.

Ženy pokojne môžu užívať proteíny určené pre ne, ale aj tie, ktoré nie sú označené slovným spojením „pre ženy“. Najvhodnejšou alternatívou by bol klasický srvátkový proteín, ktorý pochádza z kravského mlieka.

Článok pokračuje pod reklamou


Tento proteín možno vídať konzumovať mužov a kulturistov pravidelne. Preto aj vznikli obavy, že by z neho ženy nabrali veľké svaly. To je však mýtus. Ženy nemajú také hormóny ako muži, a tak sa toho netreba vôbec báť. Dámy na západe už ho veselo prijímajú.

Prečo by ženy mali konzumovať proteín?

Žena by mala denne prijať asi pol gramu bielkovín na kilogram svojej hmotnosti. Ideálne by bolo ho prijať zo stravy, z rýb alebo chudého mäska, ale ak ho nezískate zo stravy, potom je veľmi jednoduché a účinné siahnuť po suplemente.

Srvátkový proteín je prirodzený a prospešný. Obsahuje v sebe všetky esenciálne aminokyseliny potrebné pre dennú výživu. Podporuje tiež imunitný systém, a preto by bolo vhodné si ho pripraviť každé ráno alebo po tréningu.

Má mnoho pozitív pre naše telo. Znižuje riziká chorôb, medzi ktorými sú aj infarkt či rakovina. Dodáva energiu pre naše svaly a kosti, stimuluje syntézu. Nie je vhodný len pre aktívne ženy, ale aj pre tie pasívnejšie.

Dobrým pomocníkom bude pri chudnutí. Okrem toho, že znižuje chuť do jedla, obsahuje málo kalórií. Navyše, v súčasnosti sú proteíny tak chutné, že si s nimi aj trochu pomaškrtíte vtedy, keď to počas diéty potrebujete. A dajú sa z nich robiť aj chutné jedlá!

Odpoveď na otázku teda už poznáme – srvátkový proteín vám neuškodí, pokryjete ním potrebu bielkovín a budete z neho čerpať množstvo výhod. Ak jeho kúpu zvažujete, nebojte sa tak urobiť. Môžu ho konzumovať aj ženy.

Pred jeho zaradením do diéty sa samozrejme poraďte s lekárom alebo špecialistom na výživu.

Pozrite aj:
Recept: Jednoduché proteínové palacinky
Bielkoviny – základy pre začiatočníkov
Čo je to proteín? Základy pre začiatočníkov
6 dôvodov, prečo užívať srvátkový proteín

Letný režim, pôvodne z 3.5.2013.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist