Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Suplementy 27. 02. 2019

Znaky toho, že užívate až príliš veľa probiotík

ikonka
Probiotiká sú živé baktérie a kvasinky, ktoré podporujú tráviaci i imunitný systém človeka. Tieto mikroorganizmi žijú v našich črevách, kde pomáhajú absorbovať živiny a bojovať proti škodlivým baktériám. Mnoho ľudí sa ich snaží doplniť vo forme doplnku výživy.

Na užívaní probiotík nie je nič zlé, ale ako sa hovorí – všetkého s mierou. Ak to totiž preženiete s ich príjmom, mohli by vás postihnúť tieto štyri následky:

1. Nadúvanie
Nadúvanie je jedným z najbežnejších vedľajších účinkov toho, že prijímate nadmerné množstvo probiotík. Vo väčšine prípadov ho pritom sprevádzajú aj niektoré alebo aj všetky z nižšie uvedených symptómov. Pri nadúvaní sa vaše brucho zväčšuje a je tvrdšie na dotyk.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Bolesti brucha
Prílišné množstvo probiotík sa môže prejavovať aj bolesťou brucha. Môžu vás pritom postihnúť rôzne typy bolestí. Môže to byť ostrá bolesť aj tupá bolesť. Brucho vás môže bolieť konštantne alebo dochádza k ustupujúcim a znova sa vracajúcim kŕčom.

3. Hnačka
Spolu s nadúvaním a bolesťou brucha sa môže vyskytnúť aj nevoľnosť a hnačka. Na záchod budete chodiť častejšie a vaša stolica bude vodnatá. Akútna hnačka však netrvá dlhšie ako deň či dva. Ak ste neprišli do kontaktu so škodlivou baktériou, parazitom alebo vírusom, spôsobovať ju môže aj vysoké množstvo probiotík, hoci niektoré sú známe tým, že znižujú trvanie hnačky. Ak sa užívajú v miere, samozrejme. Ak hnačka trvá dlhšie, mohlo by ísť o iný, vážnejší problém.

4. Plynatosť
Plynatosť je spôsobená tým, že tráviaci systém produkuje množstvo plynov, ktoré potrebujú z tela odísť. Preto vlastne dochádza najskôr aj k nadúvaniu. Plynatosť môže spôsobovať aj výber stravy, podporujú ju napríklad na vlákninu bohaté jedlá. Keďže probiotiká podporujú trávenie, tak sa plynatosť ich obsahom zvyšuje.

Dávkovať probiotiká by ste mali podľa pokynov výrobcu alebo vášho doktora. Ak by vám aj dané množstvo spôsobovalo problémy, skúste dávku znížiť. Potom môžete skúsiť užívanie na prázdny žalúdok či zapitie väčším množstvom vody. Ak ani to nepomôže, pochopiteľne, obráťte sa na doktora alebo certifikovaného výživového poradcu.

Pozri aj:
Probiotiká a ich vplyv na športovcov
Probiotiká vs. prebiotiká. V čom je rozdiel a potrebujeme ich vôbec?

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist