Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Obmedzujete sacharidy? Takto zabránite „abstinenčným“ príznakom

26. 01. 2021
ikonka
Robiť zmeny v živote a udržať si ich nie je nikdy ľahké, najmä v začiatkoch. Zmena toho, čo jedávame, si však vyžaduje ešte viac odhodlania a pevnej vôle. Platí to aj pri zavedení nízkosacharidovej diéty do našich životov.

Ak sa k tomu odhodláte, môžete sa stretnúť s abstinenčnými príznakmi, ako keď sa niekto snaží prestať s alkoholom alebo cigaretami. Spôsobuje to fakt, že telo si zvyklo na cukry a sacharidy, ak ste ich dlhodobo prijímali vo veľkom množstve. Zrazu mu ich odopierate, čo sa môže prejaviť najmä v prvých troch alebo štyroch dňoch.

Ak im chcete zabrániť, uistite sa, že dodržíte toto:

1. Nehladujte – keď ste na nízkosacharidovej diéte, nemali by ste sa cítiť hladní dlhšie obdobie. Preto by ste mali aspoň zo začiatku medzi jedlami nenechávať dlhšie rozstupy ako 2-3 hodiny. Tiež majte po ruke zdravé drobné pokrmy s minimom sacharidov, ak by sa náhodou prihlásil apetít.

Článok pokračuje pod reklamou

2. Jedla si plánujte – vytvorte si stravovací režim, majte naplánované jednotlivé hlavné jedlá i desiatu či olovrant. Dopredu si určite, čo budete jesť/variť. Už pred nákupom potravín by ste v tom mali mať jasno, aby ste si vedeli kúpiť potrebné ingrediencie.

3. Jedzte veľa vlákniny a tukov – v strave sa zamerajte na zdravé tuky a vlákninu, ktoré majú spoločné to, že vás zasýtia na dlhší čas a poskytnú vám postupne sa uvoľňujúcu energiu.

4. Pite viac vody – v tomto prípade vám voda nepomôže len odvrátiť dehydratáciu, ale pomôže aj vášmu tráveniu a zníži pocity hladu.

5. Vyhýbajte sa stresu – dajte si čas na to, aby ste si zvykli na novú diétu a nestresujte sa zbytočne. Stres podporuje chuť do jedla a môže znižovať aj vašu motiváciu vydržať to. Snažte sa mu vyhnúť najviac, ako viete.

Pozri aj: 10 tipov, ako sa zbaviť stresu

Keď už do dodržiavate, dajte si v nasledujúcich troch až štyroch dňoch pozor na príchod „nárazu“, pri ktorom môžete pociťovať únavu, nervozitu či dokonca triašku. Tieto nepríjemné pocity nakoniec zmiznú, keď sa telo naučí získavať energiu z tukov a bielkovín.

Ak tieto symptómy pocítite, môžete si vybrať tvrdú cestu, pri ktorej budete možno potrebovať aj podporu od blízkych. Inak by ste mohli zvoliť opätovné pridanie sacharidov do stravy, ale len v minimálnom množstve – skúste jednu porciu nízkosacharidového ovocia (1 šálka ananásu, 1 šálka malín, malý pomaranč či malá marhuľa).

Zhruba po prvom týždni od zmeny stravovania by ste už mali začať zbierať plody svojho úsilia. Do dvoch týždňov by ste už znova mali pocítiť dostatok energie, lepšiu koncentráciu, menej nutkania k jedeniu, najmä minimálnu chuť na sacharidy.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist