InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Prečo rybí olej niekedy nefunguje? Dopúšťate sa tejto chyby

22. 6. 2022
Prečo rybí olej niekedy nefunguje? Dopúšťate sa tejto chyby
Rybí olej patrí medzi doplnky výživy, ktoré sú oceňované za preukázaný vplyv na zlepšovanie ľudského zdravia. Nie vždy je však efektívny. Poukázal na to TC Luoma z magazínu T Nation.

„Do čerta. Cítim sa, ako by mi po hlave buchli studenou makrelou. Zdá sa, že som kazil spôsob, akým užívať omega-3 mastné kyseliny. Možno aj množstvo z vás,“ poznamenal.

„Tu je tá vec: Zdá sa, že potrebujete rybí olej prijímať s na tuky bohatým jedlom, aby boli účinné jeho zdravotné účinky na kardiovaskulárne zdravie a protizápalové účinky.“

Článok pokračuje pod reklamou


Pozri aj: Čo urobí rybí olej pre vaše zdravie?

Nemecká štúdia vedená Rauchom neukázala žiadne významné prínosy omega-3 mastných kyselín, keď sa trávili spolu s relatívne nízkotučnými raňajkami.

Ďalšia štúdia, od Lawsona a Hughesa, zase zistila, že absorpcia DHA a EPA, omega-3 mastných kyselín dôležitých pre ľudské zdravie, bola trikrát vyššia pri konzumácii s jedlom s obsahom 44 gramov tuku v porovnaní s jedlom, ktoré obsahovalo len 8 gramov tuku.

Kling a kolektív zase zistili, že koncentrácia DHA a EPA v plazme bola päťkrát vyššia, keď boli prijaté s vysokotučným jedlom, ako v situácii, keď boli prijaté s nízkotučným jedlom.

Ak teda prijímate rybí olej na raňajky, nerobíte rovnakú chybu? Pokiaľ na raňajky nemávate celé vajcia aj so žĺtkami a so slaninou, tak cez raňajky dostatočné množstvo tukov pravdepodobne neprijmete. Efektívny nebude ani v prípade, ak ho prijímate spolu s proteínovým nápojom alebo nejakým iným nízkotučným jedlom.

Riešenie je jasné a jednoduché. Ak chcete, aby bol rybí olej pre vás skutočným prínosom, uistite sa, že ho budete prijímať s najtučnejším jedlom dňa. Väčšinou je to obed či večera.

Pozri aj: Rybí olej. Päť dôvodov, prečo sa ho oplatí konzumovať


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist