Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Bleskovky 27. 07. 2020

Strečing pomôže svalom i vášmu zdraviu, tvrdia vedci

Pozitívne účinky strečingu po silovom tréningu sú dobre známe – zlepšuje sa pružnosť svalov, urýchľuje sa regenerácie medzi tréningami a znižuje sa riziko svalových zranení. Vedci však v nedávnej štúdii prišli na ďalšie prínosy toho, keď si nájdete niekoľko minút na ponaťahovanie svalov.

Podľa záverov štúdie, ktorá bola zverejnená v Žurnále fyziológie, by mohol statický strečing zefektívniť prácu cievneho systému a znížiť riziká kardiovaskulárnych problémov, ako sú ochorenia srdca, mŕtvica či cukrovka.

Vedci vybrali 20 mužov a 19 žien a náhodne ich rozdelili do troch skupín – jedna nerobila strečing vôbec (kontrolná skupina), druhá si naťahovala svaly na jednej strane a tretia sa venovala komplexnému strečingu. „Strečingové skupiny“ sa venovali strečingu päť dní do týždňa s využitím štyroch cvikov, pričom jedna skupina si naťahovala len pravú stranu tela 20 minút, kým druhá celú 40 minút. Jedno natiahnutie trvalo 45 sekúnd a prestávke medzi nimi 15 sekúnd.

Po 12 týždňoch sa ukázalo, že obe strečingové skupiny mali lepší prietok krvi do spodnej časti dolných končatín a v horných končatinách ako kontrolná skupina a zároveň si ho zlepšili oproti začiatku experimentu. Lepší prietok krvi je pritom spojený s menšími rizikami srdcovocievnych problémov.

Najnovšie bleskovky:




Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Najnovšie články:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist